myyyysigt....

Middagen blev lyckad! Vad lättad jag blev... Var lite orolig att det inte skulle bli gott, för jag gjorde ju något som jag inte gjort förut...

Snittade upp kycklingfile så det blev som en schnitzel, fyllde med lite mozzarella, kryddade med pepparmix och satte ihop med tandpetare. Sen brynde jag på dem lite, och hällde över Creme Bonjour Shalottenlök och Gräslök. Där fick de puttra en bra stund, och så blev det potatis i ugn till... :) Gottigt värre! Drack till och med lite "kärleksvatten" till... *L*

Kul att alla tre, inklusive mig själv, tyckte om det! Helt klart värt att göra igen... :)

Sen diskuterade vi lite fram och tebaka hur jag ska göra på min födelsedag.... Vad ska jag bjuda på??
Alternativen är....

*pastasallad i två olika former, med tillbehör vid sidan om så man får plocka själv
*kallskuret, typ rökt skinka och kall benfri fläskkotlett tunt skivad, med sallad och lite plock vid sidan om
*tre olika pajer: köttfärs, kyckling och ost/skinka med sallad till

Tror det blir det förstnämnda, eller det andra.... Hmm.. Svårt ju! Det andra alternativet blir det ju inte mkt jobb med, förutom att steka fläskköttet och skiva det... Det kan jag ju göra på jobbet, med skärmaskinen..... Får fundera lite.. *L*

NU ska jag lägga mig till sängs, kika lite i läxboken och försöka klura lite på vad jag ska skriva i reflektionen... *paniiiik*

En helt ok valborgsmässoafton måste jag säga, så lugnt så... :)


Kommentarer
Postat av: Patrik

Trevligt att middagen blev lyckad men med tanke på din receptblogg och yrke så har du säkert inte tummen mitt i handen när det gäller mat

2009-05-10 @ 08:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0