Dansen och musiken är mitt liv

Ni vet ju, att mitt absoluta favoritband är Wahlströms. Har ju många favvisar, men detta är det band som betyder mest för mig. Är jag på lite depphumör så piggar de upp mig när jag sätter på nån av deras skivor. Är jag på bra humör, så blir humöret bättre. Den senaste skivan (Om du vore här) är nog den bästa, tröttnar aldrig!

Just nu så känner jag en liten svacka komma krypande... Funderar på att stanna inne hela dagen och befinna mig i soffläge... Men samtidigt så finns suget där, suget att få dansa till favvobandet. De spelar i Örebro ikväll, och jag har länge tänkt åka dit. Kanske är det det som behövs för att få mitt humör att svänga uppåt igen? Gör inget om jag inte får dansa så mycket, kan vara skönt att komma iväg och få tänka på annat?

Det finns inte många som kan förstå hur mycket dansen och musiken betyder för mig. De förstår inte hur man kan åka uppemot 30mil enkel resa för en danskväll (har hänt). Har fått frågan; "Vad är det som gör att du följer bara ett band, tröttnar du inte"? Jag följer flera band, men det har blivit mest Wahlströms på senare år.  Och jag har inte tröttnat, kommer nog aldrig att göra det. 

Finns ju andra band som betyder mycket för mig, däribland
 

Nova, Hedins, Kindbergs,

Gamblers
mfl mfl




















Bilden lånad från deras hemsida, klicka på den så kommer ni dit!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0