Jo, men sååå är det, serru...

Sitter här i syrrans soffa.... Försöker hitta orken till att kliva in i duschen. Det är f-n inte lätt efter några timmar på stranden, som det blev idag.. :) Det var skönt att komma iväg, sådär lite oplanerat. Syrran ringde mig imorse precis efter att jag klivit upp ur sängen, hon hade blivit väckt själv av vår moster och hennes sambo. Visst, blev några timmar på stranden, men inte sådär väldans avkopplande.. Vi hittade en bra plats tyckte vi till en början, men efter en stund så kom ett helt gäng med tjejer, killar och småbarn. Det säger jag absoluut inget om, men de förde ett sånt liv att man inte koppla av för fem öre. Lite trist, men några soltimmar fick vi i alla fall.. :)

Skulle inte ha sovit hos syrran egentligen, men det blev så nu. Jag nämnde på stranden att jag var sugen på tacos, så det fick det bli till middag, sen kom syrran på iden att jag skulle sova här, eftersom vi ska iväg tidigt imorrn bitti.. :) Känns som att man varit på resande fot i stort sett hela semestern, kul! Fast nästa vecka blir det rätt lugnt, så man hinner vila lite iaf innan jobbet börjar igen....

Joo... Imorrn.... Vi ska iväg till Skänninge och marknaden där. Den börjar redan ikväll, men vi åker imorrn, så man kan vara där hela dagen. Det blir lite frukostfika när vi kommer fram, sen in i trängseln med alla människor. Lite kul är det att kika på alla saker, men ändå brukar det vara ungefär samma från år till år. Det blir nog en sväng in till "Ikanohuset" i Linköping också för att gå i lite affärer och käka lunch/middag. Lite tradition sådär, mysigt jue!




Skänninge marknad (enligt Wikipedia)

Skänninge/Mjölby Kommun¨


(bild lånad från Mjolby.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0