Söndag...

... Och jag känner att soffläge idag är rätt najs... :)




Igår var det rätt lugnt, faktiskt... Gick ju över te syrran på lite fika och tårta för att fira Christoffer som fyller 17 nästa vecka. Efter det gick vi över te pizzerian och käkade lite.. Det var gottigt! Jag lämnade allihopa där vid halv sex för att ge mig hemåt och göra mig klar för min lilla trip... Hade sett fram emot den här kvällen i två veckor.:) Duschade, valde kläder och fixade till "masken" och håret. Så strax efter sju styrde jag den blåa faran ner mot Linköping och Cupolen. Meen, när jag kommer fram till parkeringen, har parkerat och ska byta skor.. Då... HIttar bara den ena dansskon, och jag letar och letar, men den andra finns inte.. Suckar högt för mig själv och inser fakta, det blir inte mkt dansa av ikväll med vinterstövlarna. Men inte fan åker jag hem för det, när man åkt nästan 17mil... Nä, jag går in och tänker, jag får lyssna på bra musik iaf, alltid nåt.. *L* Det blev en hel del folk ju längre kvällen led, och jag satt å kikade på alla som dansade. Kvällen gick ändå ganska fort trots att jag satt hela kvällen. Men jag får ta igen det på fredag istället,  för när jag kom hem inatt/imorse så hittade jag den andra skon liggandes på gräsmattan i snön, precis vid min parkering.*S*

Nu ska jag ta mitt andra glas med kaffe och lägga mig tillrätta här i soffan, bläddra på tv´n och fundera över livet...

hej hej!

Kommentarer
Postat av: Patrik

Usch vad trist... en dansares mardröm

Vad med om samma sak när jag började dansa o skulle på kurs. Men skam den som ger sig ... dansade i vinterkängorna :-) men som sagt det var bara en kurs.

2009-02-01 @ 16:43:21
Postat av: Patrik

...lite askungen-stuk på kvällen. Du kanske skulle låtit skon ligga kvar o invänta en prins på en ädel springare som kommer o lämnar skon till dig.

Trist att åka så långt o bara sitta o titta (skulle fått abstinens). Det kanske hade funnits nån (tjej) du kunde låna skor av (en del har ju säckvis med skor med sig för de inte vet hur dansgolvet är )

2009-02-01 @ 20:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0