Utvecklingsgruppen...

Ja, några av er vet väl, att jag jobbar på Konsum? Har gjort så ända jag gick i gymnasiet, och det har blivit ganska precis tolv år nu. (Jag räknar fr.o.m. praktiken jag hade på vårterminen i tvåan) Första anställningsbeviset skrevs på 1 maj 1997. Det ni! Tror jag skrivit om det förut iofs, på den gamla bloggen, kom jag på nu.. *S*

Åren på Konsum har lärt mig mkt, men man är ändå aldrig fullärd känns det som. Alltid finns det nya saker att lära och ta till sig. Det kommer nya ideer om hur det ska se ut i butiken, nya varor som ska in i sortimentet osv... Kundbemötandet får man bättra på hela tiden också tycker jag. Olika kunder tas på olika sätt ju.

Jag har haft ansvar för ganska mkt i butiken genom åren. Jag har varit spelansvarig, godis/chipsansvarig, tidningsansvarig, brödansvarig (bakeoff och färskt), sylt/efterrätter, bak/kakor. Detta allt på samma gång..*puh*
Men numera har jag ansvar för brödet (släpper inte från mig mitt skötebarn, aldrig!), tidningarna (får mkt hjälp där, tack alla!), kakor/bak och framförallt den stora utmaningen; köttdisken!

Köttdisken fick jag ta över ansvaret för i höstas, oktober tror jag.. Det är himla kul, tycker jag. Jag vill lära mig mer där, känner jag. Försöker variera utbudet i disken efter dagarna i veckan, och vilken tid i månaden det är, löning eller inte.. Och sen till sommaren blir det nog kul att få in lite mer till grillning.. Där väntar en kul tid, skulle jag tro.. :)


Nog om det nu.. Det är så här att jag blivit antagen till något som kallas för utvecklingsgruppen. (tror jag skrivit det förut) Det är för oss anställda inom Coop och är väl på ett sätt förberedande för de som vill bli chefer. Jag vill inte gå så långt som att bli butikschef, men kanske avdelningsansvarig på nåt varuhus eller större butik?

Har fått datumet för första kurstillfället, det är i april, den 15-16 tror jag det var. Shit, det närmar sig! Jag är faktiskt lite, eller ganska mkt, nervös! För jag är inte den som är speciellt social, har inte direkt lätt för att ta kontakt med nya människor. Konstigt, kan tyckas, eftersom jag jobbar med det jag gör.... Men det är annorlunda när man inte jobbar. Det är övernattning i samband med kurstillfällena, och man får dela rum med folk man inte känner... Isch.. .Men men, det blir väl bra, hoppas jag.. 

Framförallt tycker jag det ska bli spännande att få lära sig lite mer om redovisning, planering och ja.. Allt vad som ingår, kommer inte ihåg allt just nu.. *S*

 


Kommentarer
Postat av: Patrik

Gedigen erfarenhet måste jag säga !

Blir man inte hungrig av att jobba med matvaror ?

2009-02-19 @ 16:36:12
Postat av: Yvonne

Du fixar det där med utvecklingsgruppen, tro mig..jag har gått den för ett antal år sedan.Känns lite pirrigt i början men sen går det som en dans..och det är ju nåt du kan och är duktig på...sänder ändå en lycka till-kram

2009-02-19 @ 23:30:20
Postat av: Jessa

Ååh, tack Yvonne! Inte visste jag att du var här och smög... L kram på dig!

2009-02-20 @ 09:07:22
Postat av: Patrik

Ja, Jessica verkar kunna det mesta.

2009-02-20 @ 15:17:27
Postat av: Yvonne

Ja, jag sätter på mig indianmockasinerna och smyger runt här lite L...

Patrik, du har helt rätt i att hon kan en hel del..

2009-02-21 @ 10:18:42
Postat av: Jessa

Tack yvonne... :)

2009-02-21 @ 19:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0