Tiden, den försvinner...

Dagarna springer iväg! Det tycker vi INTE om, iaf inte jag. Och sen jag kom hem från Sunne, så vet jag knappt vad det är för dag längre. Det flyter ihop, på nåt konstigt vis.

Idag bjöd jag och syrran våra föräldrar på middag. Det blev grillspett med ugnsrostad potatis och sallad. Mumsigt värre blev det! Vi kan om vi bara vill.. hehe Nädå, det är ju himlans enkelt, måste jag säga. Det är kul att laga mat, att testa lite  nya saker. Det har jag varit feg för att göra, det är först nu som man vågar lite mer. Kanske kommer med åldern?

Jag har till exempel börjat tycka om fetaost, ruccola i salladen. Och salladskrydda... Och mozzarella... Inte så värst märkvärdigt kanske, men förut skydde jag det som pesten.. *S* Ruccolan ger lite mer smak till en vanlig grönsallad, kryddan och osten lite sälta som är gott. Mozzarellan är god att fylla en kycklingfile med och sen låta det koka i lite creme fraiche.. Hm, blir ju nästan hungrig igen här.. haha

Annars då.. Tja... Lika shoppingsugen som vanligt, konstigt det där. Suget kommer  när man har som minst att röra sig med, varför är det så?? Jag får gott vänta... Måste lära mig, och jag veet, har sagt det förut. Försöker lära mig, men det går trögt, så trögt...

Den retliga rethostan hänger med fortfarande, hoppas den snart ger med sig! Vill ju orka med att komma ut på dans, och så tänkte jag ju försöka komma igång med lite gymmande igen..

Nu ska det kikas på tv, tänkte jag.. Kanske blir lite popcorn ikväll med.. *mums*

tjing tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0