Huslig

Denna dag.. Drog iväg nån gång vid elva för att hämta upp mamma å pappa. Vi var å planterade lite blommor på kyrkogården som jag skrev förut.. Det blev jättefint! Sen bar det av te Rusta för att kika på elgrill, men den fanns ju inte:( Den som jag sett på Jula hade ett stativ, men lågt som fasen, inte kul! Vill ju ha en som man kan stå upprätt vid, och slippa ha på bordet... Men jag hittade lite annat istället.. haha Bla en stavmixer med lite tillbehör.. Kanske inte det mest nödvändiga i mitt kök, men men... En bra ha sak helt enkelt! Det slutade med att jag fick en bordsgrill av mamma å pappa när vi kom hem till dem. De hade en sån där "quick grill", typ smörgåsgrill. Det funkar ju, har ju inte alltid folk hemma så det blir nog bra... :)

Sen vankades det middag hos mamma å pappa, det blev fläskytterfile med sås å potatis, såå gott! Fick en matlåda med mig hem, nästan så jag längtar till lunchen imorrn.. *fniss* Det blev lite fika också, med en rabarberkaka, typ. Mamma hade hittat ett recept som hon ville testa, och det var supergott!

Kvällen har tillbringats med lite bakning, satt upp draperi och en klädlina på balkongen. Klädlinan på balkongen ska förhoppningsvis användas till att hänga några mysiga lyktor i.. :) Och bakningen då... Mm.. Ville testa att baka kladdkakan som jag tänkt göra till på lördag. Det blev bra, måste jag säga, men mkt.. *S* Och en aningens för sött, måste ju gå att dra ner lite på sockret i receptet.. hmm... Ska ta med mig till jobbet imorrn och försöka få lite omdömen.. *blink*

Draperiet har väntat på upphängning i.. Tja... Ett halvår om inte mer.. *S* Men nu är det uppe! Hade fästen och sånt klart sen förut, för hon som bodde här innan mig hade draperi uppe. Det blev ganska bra, ni får se senare... Har mer gardiner att sätta upp där, men tror det räcker som det är. Lite myyysigt måste jag säga... :)

Nu ska jag slänga i lite färg i håret å få bort den där retliga utväxten, som inte är såå stor, men retsam till tusen.. *L*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0