Dansbandskampen del 1

Igår var det så dax för premiärprogrammet av Dansbandskampen, programmet där Sveriges dansband tävlar om att bli tittarna, således svenska folkets favoriter. Förra året vann Lars Kristerz, tätt följda av Scotts.

Jag vet inte vad jag ska säga om programmet igår, mer än att det kändes fruktansvärt pinsamt att vara en av de i Sverige som älskar musiken och att dansa till den. Jag menar, om detta ska vara framtiden inom dansbanden, så ser inte framtiden ljus ut... Trist! Denna omgång så var det inte juryn själv som valde ut de tävlande banden, utan det var Svt och produktionsbolaget som gjorde det (om jag inte minns helt fel?). Jag tror att det var en STOR miss! Det var mer kvalite i förra årets omgång, men förvisso var det bara första programmet. Hoppas på bättring! Vetskapen om att det är många band som sökt, som är mycket mer kunniga, och inte kommit med, då undrar jag vad de tänkt med när de valde ut banden??? Bakdelen kanske...?

Och igår var det ju Date som fick flest röster, kul som f-n! Lät mycket bättre i år än förra gången när de var med, om ni frågar mig. Och Black Ingvars var det bandet som gjorde dem sällskap till nästa omgång. Visst, det är kul med lite annat i branschen, men de är INGET dansband! Förstalåten de spelade hade ingen som helst danstakt och var helt omöjlig att dansa till.. Och så säger de i Aftonbladet idag att de egentligen inte har tid med tävlingen.. Varför ställer man upp från första början då???? Då kunde ju nåt annat band fått deras plats, nåt band som jag tycker förtjänar platsen bättre. För inte f-n tror jag att Black Ingvars kommer spela till en vanlig socialdans, som det så fint heter...

Som sagt, hoppas det blir bättre! I nästa program är det mest hopplockade band som skapats inför tävlingen, eller har jag fel?? Och det känns väl lite både och, men det kan inte bli sämre än vad det var igår, eller?

Kommentarer
Postat av: Patrik

Det första avsnittet var väl inte representabelt för dans-. Date var bästa bandet av dem tyckte jag. Kul med Zlips-Melissa i juryn.

12/12 ska jag själv besöka DBK för att stödja ett visst band :-)

2009-10-25 @ 20:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0