Lite tankar, kanske fånigt, kanske inte...

Jag har funderat på en del saker. När man sitter i kassan på jobbet så kommer man i kontakt med en massa människor varje dag. Och ibland så blir det att man retar sig på en del saker...

Pantkvitton, kuponger, pengar och dylikt som läggs på bandet. Big no no! I alla fall enligt mig, det finns plats vid kassan att lägga detta på. Och varför måste man envisas med att lägga kuponger på den vara som rabatten gäller? Kupongen dras ändå av i slutet av köpet....

Kunder som står och nynnar, småsjunger för sig själva medans de letar efter sina pengar/kort i plånboken. Kan bli lite småirriterande när de även fortsätter när de packar ner sina varor....

Och de som inte kan knyta ihop frukt/grönsakspåsarna, så allt ramlar ut på bandet och de ibland tom blir irriterade på en annan.. Det är inte mitt fel! Jag försöker ibland knyta ihop påsarna som en markering liksom.. :)

Vi har ju såna kortterminaler där man får dra kortet själv, finns även chipläsare (som inte funkar). Man kan dra sina kort i olika ordning, antingen medlemskortet först och sen bankkortet, eller tvärtom. Eller om man bara ska dra medlemskortet för poängens skull. Då kan det ibland bli problem.. Men jag ska inte betala med kortet! -Ja, men du får dra kortet själv ändå. Och så alla som måste krångla till det när de ska dra sina kort, om man står framför terminalen så borde det lättaste vara att dra kortet med högerhanden, eftersom läsaren sitter på den sidan? Och inte vrida sig ur led nästan genom att dra med vänsterhanden? (lite svårt att förklara, måste nästan ses... *L*) Och varför är det så svårt att dra kortet åt rätt håll, när man markerat med pilar och text med förklaring hur det ska dras?

De som bygger varuberg, eller bara slänger upp varorna på bandet och tror att man ska vara klar innan de hunnit ställa undan korg eller kundvagn... *morr*


Fortsättning följer.......


Kommentarer
Postat av: Patrik

Du har en fantastisk förmåga att omsätta tankar i ord.

Hoppas att jag själv föregår med gott exempel : lägger alltid varorna i ordning, vänder streckkoden rätt, har pengar och kort redo samt lokaliserar hur kortet ska dras.

:-)

2009-10-29 @ 22:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0