Reflektion

Kom på en annan sak.. Att jag inte lagt upp min reflektion angående senaste kurstillfället... Här kommer den.. :)




Denna reflektion känns lite lättare att skriva än de andra två. Jag hade många tankar och känslor i torsdags när jag kom hem. Det var glädje, förvirring och någonstans så började jag fundera över vad jag skulle säga och skriva om inför nästa presentation.

Jag kände mig inte alls nervös inför presentationen som vi skulle göra i onsdags, men av någon konstig anledning så väntade jag till sist för att ställa mig där framme. Och under tiden som jag satt och lyssnade på de andra och imponerades av deras framgång och utveckling, så började min nervositet komma krypande. Jag vet inte varför jag alltid väntar till att vara bland de sista, det är som någon spärr som sitter inombords. Det känns som en osäkerhet inför vad alla ska tycka och tänka om mig och mina åsikter.


På eftermiddagens övning med Charlotte fick jag mig en tankeställare när det gäller samtalstekniken, men det var knepigt att hålla sig till reglerna, att inte försöka ge lösningen direkt. Tycker detta är väldigt intressant och ska försöka tänka på det om någon skulle komma till mig med ett problem eller dylikt.  Feedbacksamtalet med Mats sa mig ganska mycket, all min utveckling och framgång i denna utbildning ligger under mitt ansvar. Det har jag väl vetat om hela tiden egentligen, men har ändå någonstans tänkt, äsch det ordnar sig ändå. Men nu ska det bli ändring, hoppas jag! Har pratat med chefen lite, och med andra medarbetare som ger mig idéer och feedback hela tiden.


Jag tycker annars att detta kurstillfälle innehöll mycket information som är nyttig och behövlig. Jag lyssnar, skriver lite, men ändå känns det som att jag inte kommer ihåg så mycket. Fast det kanske blir så att när man får användning för den informationen man fått, att det dyker upp i minnet? Annars får jag utnyttja detta fantastiska nätverk man fått genom utvecklingsgruppen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0