Dagens middag...

49aa7ca632ed66624db56effd2a02133.png

Dagens middag...

Mina egengjorda färsbiffar med kokt potatis och lite beasås. Vet, ser ut som en himla massa.. Men det flyter ju ut på tallriken....

Recept

400g köttfärs
1 ägg
1 liten röd paprika
1 halv eller 1 liten gul lök
1 halv fetaost (Arla apetina, ca 75g)

Hacka löken och paprika väldigt fint, så smått du kan. Blanda detta i färsen, smula ner fetaosten och krydda sen med vitpeppar, finmalen svartpeppar och lite salt. Tänk på att fetaosten kan vara lite salt, så ta inte för mkt salt. Blanda i ägget och rör om. Forma till modell större köttbullar och platta sen ut dem. Stek på mellanvärme, så de blir helt genomstekta och inte alltför svarta utanpå... :D

Jag valde kokt potatis och beasås (pulversås) eftersom det var det jag hade hemma... Kan nog va gott med potatismos till (hemmagjort vill jag ha, men hade ingen mjölk hemma)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0