Torsdag kväll

Middagen hos mamma å pappa blev sååå god! Köttsoppa och sen lite fläskpannkaka.. :D Inget man gör till själv direkt.. *S* Innan dess så var det ju meningen att pappa skulle hjälpa mig med att slänga lite skit från förrådet på tippen.. Jomenvisst....

Vi packade bettan full med några dörrar från gamla bokhyllan och så ett par kassar med gamla och trasiga kläder. Sen åkte vi mot tippen som visade sig ha stängt tidigare idag.. Nehe, vi åker till Returen då.. Men jag ringde först och fick veta att de hade stängt hela dagen.. Aja, hem igen för att slänga in skiten i förrådet igen då! Mm, så långt var det väl ok.. Men när jag skulle ställa ifrån mig glasdörren för att kunna öppna porten, då sprängs glasdörren och jag får en dusch av miljontals glasbitar.. Skoj! NOT... Tog oss säkert en halvtimme att sopa upp det mesta från backen..  Sen styrde vi mot kyrkogården och la en krans och tände två ljus på farfar/farmor/farbrors grav....
Och nu ikväll har jag plockat in veckans och förra veckans tvätt, sen dammsugit och mumsat ostbågar... Imorrn ska jag försöka orka med att ta resten av städningen. Förresten så hittade jag presenningen till mina balkongmöbler förut idag, i förrådet. Trodde ju den var snodd, men den låg lite gömd under lite saker.. Najs! Så i helgen ska mina möbler bli inbäddade, om det inte blåser för mkt.. :P

Imorgon väntas en fredag med mycket att göra, så kanske det är dags att försöka sova några timmar..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0