Årskrönika?

Jag slutade 2010 med att vara en dålig bloggare. Inte ett inlägg på tre dagar, det ska jag försöka bli bättre på nu när det är nytt år. Kanske ett nyårslöfte? Ett annat löfte som jag haft förut vid nyår, det är att sluta med godis och småätande, kaffebröd och sånt skit. Få se hur det går i år.... Sen ska jag försöka hitta ett annat ställe att träna på, eftersom gymmet är uppsagt nu.. Måste ju försöka komma igång igen [har sagt det massa gånger, jag veet..]... Min rygg är inte i toppskick, och därmed är min hållning skitkass, rent ut sagt... :S

Gårdagen då?

Jo, jag bjöd mamma, pappa, syrran och brorsan på middag här hemma. Det blev biff med ugnsrostade rotsaker och beasås. Med tanke på att det var första gången som jag stekte biff, så blev det helt ok! Missade att ta bildbevis...  När vi hade ätit och jag diskat undan det mesta så var det dax för att beställa taxi, det gick fint och vi åkte hem till moster Eva. Det blev en mysig kväll med lite spel, bubbel och kikandes på hockey. Lagom är ordet! Eva bjöd på ett bubbel vid tolvslaget som smakade helt ok, och det är förvånande när det gäller mig, eftersom jag vanligtvis inte är förtjust i vin och bubbel... Det var ett mousserande fläderblomsvin från Kiviks Musteri. Gott, kan tänka mig det funkar att göra en bål på när det är en varm sommardag... [drömmer mig bort]

En liten summering av mitt 2010?

2010 var året då jag blev mer intresserad av smink, vågade testa lite mer olika färger och kombos. Jag fick upp ögonen för fotografi och är fortfarande en nybörjare på första trappsteget. [vill lära mig mer om inställningar osv] Ångrar lite idag att jag inte investerade i en systemkamera istället för den jag köpte, men nu får det räcka med den jag har, även om man drömmer ibland... :P

Det blev en hel del danser och några nya ställen för mig, jag fick med mig syrran många gånger, men många gånger åkte jag även själv iväg på äventyr. Det blev många kvällar på Gröna Lund, några på Skansen och fler än väntat i Hågelbyparken. Jag fick nöjet att starta CampGamblers i början på året, och det är något som jag gärna fortsätter med, även om det fortfarande går lite trögt med besökare och foton från andra....

2010 var året då jag fick vara med om första bröllopet för min del. Min vän Maria fick äntligen sin Arne en något blåsig julidag, då jag och min syster var tärnor. En helt ny upplevelse som var underbar att få vara delaktig i, tack! En underbar vecka i Skåne då vi fick nya vänner och otroligt välkomnande i huset där vi bodde. Ett minne för livet!

Mitt år slutade inte så bra, med olika bekymmer, bla med min kära Bettan som nästintill sa upp sig.. Men det ordnar upp sig och om en vecka ska hon in till doktorn för ett besök, igen... Jag kom till insikt om en del saker, som jag ska lösa nu denna vecka. Sen hoppas jag på att slippa detta bekymmer igen, detta är tredje gången gillt!


Nytt år nu, nya tag och nya utmaningar kanske?
Hoppas på ett bra år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0