Dagen idag

Den började med att jag vaknade av ett sms... En påminnelse om att jag bokat ombesiktning av Bettan... Skulle ju ändå upp, så det var bara att pallra sig upp och gå te köket för att sätta på kaffe. Nån gång på förmiddagen kom en snubbe från Telgebostäder och kikade på mitt handfat, det behövdes bara lite tätning där vid golvet.. Så nu läcker det inte längre! Och han kikade lite på sprickorna i väggen, kände på en kakelplatta som sitter löst... Såå, han sa att han skulle ta upp detta med sin chef, det kanske betyder att jag får detta åtgärdat? Kanske, för Telgebostäder är inte så väldans rappa i vändningarna alltid....

Jag målade på mig masken, för att som sagt, ge mig ner till stan för synundersökningen som visade att jag inte behövde ny styrka på varken linser eller glasögon.Det blev att jag kikade runt lite på stan innan det var dags att åka till bilprovningen, hittade två klockor på UR&PENN, halva reapriset, så det blev två till priset av en... Bra va?

Den vänstra, lite enklare, tänkte jag ha te jobbet, då det lätt händer att klockor går sönder...
Den andra blir en "finklocka", me like!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0