Jag har tänkt på en sak...

När du kommer in i en butik och någon i personalen säger hej och tittar dig i ögonen.... Säger du hej tillbaka då, eller går du bara förbi och låtsas som ingenting?

Vi har ju som policy att alltid hälsa på alla kunder, även de vi inte känner igen sen tidigare, alla ska känna sig välkomna och sedda av oss som jobbar i butiken. Visst finns det kunder som man känner lite mer och ibland småpratar lite med.

Jag slogs av tanken idag, när jag hälsade på en kund jag inte kände igen, som precis kommit in i butiken, och hon bara gick förbi och tittade åt ett annat håll. Varför gör man så? Jag skulle bli glad om personalen hälsar på mig när jag kommer in i en butik, speciellt när man kommer till en ny butik, eller som den service jag och syrran fick igår på VILA. Det jag kan känna är jobbigt, är när man kliver in i en mindre klädbutik och blir påflugen med frågan om man vill ha hjälp, men här handlar det bara om ett enkelt "Hej", det gör så mycket tycker jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0